• Kaip teisingai parkuoti automobilį su automatine pavarų dėže

    Neretai nutika tokia situacija kaip jungiant pavarą girdimas ir juntamas smūgis. Neretai sau užduodame klausimą, gal čia kažkas negeriai su automatine pavarų dėže? Pradedame panikuoti, ieškoti informacijos apie tai. Tčiau visą informaciją apie kokrečiąsituaciją rasti vienoje vietoje nevisuomet yra taip paprasta. Į kausimą, kodėl taip nutinka ir ar jau pradėti ruoštis blogiausiam stengsimės atsakyti ir paaiškinti šioje temoje.

    Atsakysime į klausimas kas yra P rėžimas ir kaip jis atrodo mechaniškai. Vistik supratus konstrukciją kur kas lengviau suprasti ir patį vykstantį procesą.

  • Kaip veikia P "parking" ?

    Automatinės dėžės parkavimo mechanizmas pilnai mechaninis mechanizmas. Jis sudarytas iš dantračio, svirties ir kaiščio.  

    Kai parkingas yra įjungiamas kaištis prispaudžia svirtį ir svirtis mechaniškai užkerta dantratį. Tačiau dantratis turi daug dantukų ir kartais svirtis pataiko tiesiai ant dantračio danties. Tokiu atvėju pargingas nėra įjungimas. Kai nutinka ši situacija automobilis lengvai pajuda ir svirtis veikiama kaiščio yra įstumiama į dantrat. Būdami automobilyje atleidę stabdžio pėdalo po P į jungimo galite pajusti nedidelį automobilio krustelėjimą, kai įvyksta ši situacija.

  • P "parkingo" išjungimas.

    Išjungiant P "parking" rėžimą kaištis yra patraukiamas atgal ir svirtis veikiama spyruoklės pakeliama ir atlaisvinamas dantratis. Po išjungimo dantratis neturi jokios mechaninės strigties ir gali laisvai suktis.

  • Tai kaip vis tik teisingai reikia įjungti P "parking" rėžimą ir palikti automobilį stovėti ?

    1. Sustojus automobiliui D arba R padėtyje, reikia nuspausti stabdžio pedalą. 
    2. Neatleidus stabdžio pedalo nuspaudžiame, užtraukiame, įjungiame (tai priklauso nuo automobilio rankinio tipo) rankinį stabdį. 
    3. Pavarų svirtį perjungiame į N "neutralią" padėtį ir aatleidžiame stabdžio pėdalą.
    4. Nuspaudžiame stabdžio pedalą ir perjungiame pavarų svirtį į P "parking" padėtį.
    5. Atleidžame stabdžio pedalą ir galime užgesinti automobilio variklį.
  • Kam visų tų pasakų reikia? Aš įjungiu paprastai.

    Šis saugus P "parking" įjungimas ypač svarbus, paliekant automobilį įkalnėje, kad ir nedidelėje. Kuomet ikalnėje paprastai yra įjungiamas "parkingas", parkingo svirtis yra užspaudžiama dantračio sikimosi momento. Tokiu būdų visas automobilio svoris yra nukreipiamas ikalnės kryptimi ir visas automobilio stovėjimas yra išlaikomas ant svirties. Po tokio P "parkingo" įjungimo jį išjungti jau tampa sudėtinga, nes visa svorį laikanti svirtis yra labai stipriai užspausta. Automobiliams turintiems trosinį P valdymą dar kartais mechaniškai didele jėga veikiant rankeną automobilio viduje pavyksta išjungti P"parking", o kartais jau būna neįmanoma. Tačiau dėl didelės jėgos panaudojimo būna sulaužomi perjungimo mechanizmo fiksatoriai, ko pasekoje tampa išvis keblu perjunginėti pavaras. Automobiliams turintiems el. P "parking" tai tampa rimtu išbandymu, nes el. P svirties išjungimas, turi kur kas mažesnę išjungimo galią, nei mechaninis su trosu. Ir po netinkamo P ijungimo jums gali daigiau nepavykti pajudėti iš vietos.

     Jei taip nutiko prašykite pagabalbos iš aplinkinių, bandykite išjudinti automobilį ir judinimo metu išjunginėkite P "parking".

    Gan dažnas atvėjis kai dėl šios priežasties sugaištama daug brangaus laiko, vežami automobiliai į remonto dirbtuves ir t.t. O atvykus yra sužinoma, kad priežastis buvo tik maža smulkmenėlė, neteisingai įjungtas automobilio Parkavimo rėžimas.