• Rato guolio keitimas

    Rato guolio keitimas gali būti atliekamas tik kvalifikuotų specialistų. Dažnas mėgsta nustatinėti ratų guolius važiuojant ir sukiojant vairą į viena, bei kitą pusę, bei spėliojant kuris guolis vis tik yra susidėvėjęs. Tokiu principu tikrinant rato guolio keitimas gali būti atliktas klaidingai ir pakeistas ne tas rato guolis. Norint nustatyti kuris rato guolis yra susidėvėjęs reikia kreiptis į remonto dirbtuves ir kvalifikuoti meistrai greitai ir tiksliai nustatys susidėvėjusi guolį, bei jį pakeis.

    Rato guolio keitimas reikėtų paminėti, kad mėgėjiškai atliktas rato guolio keitimas gerokai sutrumpina rato guolio tarnavimo laiką. Taip pat reikia pabrėžti, kad ratų guoliai turi įvarius rato sukimosi jutiklius, magnetinius, mechaninius. Nemaža dalis rato guolio keitimų yra atliekami neteisingai indentifikuojant koks yra rato sukimosi greičio jutiklis kitaip tariant ABS daviklis. Neteisingai atlikus rato guolio keitimą šis daviklis yra sugadinamas

  • Rato guolio keitimas su mechaniniu ABS davikliu.

    Dalis ratų guolių turi integruotus ABS daviklius. Keičiant ratų guolį ABS daviklis yra pakeičiamas kartu su guoliu. Elektromechaniniai davikliai 

    mažiau jautrūs mechaniniams pažeidimams. Skaičiuotuvui yra naudojamas mechaninis krumpliaratis, uždėtas ant jungčių arba stebulių. Tokie jutikliai dažnai kelia problemų juos išmontuojant, o signalinis ratukas gali būti užterštas metalo drožlėmis iš susidėvėjusio guolio.

    Verta paminėti tam tikrus „niuansus“, su kuriais tenka susidurti mechanikui keičiančiančiam priekinius automobilio „VW Passat“ B ir „Audi“ A4 guolius. Šiuose automobiliuose rato greičio jutikliai yra pritvirtinti ne varžtu, o elastinga mova. Todėl, atliekant pakartotinį montavimą, reikia tiksliai nustatyti jos atstumą nuo signalinio ratuko. Netikslią jutiklio padėtį rodo savaiminis ABS sistemos įsijungimas, kai stabdoma važiuojant nedideliu greičiu. Šio sutrikimo kontrolinė ABS lemputė nerodo.

  • Rato guolio keitimas su magnetiniu ABS davikliu.

    Antras tipas ABS jutiklių tipas yra vadinamas aktyvaisiais jutikliais. Šie ABS jutikliai kur kas mažesni, nei elektro mechaniniai, todėl gali būti daug greičiau pažeistas montavimo metu. Pasitaiko situacijų, kai magnetinis žiedas yra pažeidžiamas jį netinkamai transportuojant arba sandėliuojant.

  • Tai gana subtilus elementas, kuris gali būti sugadintas, pavyzdžiui, guoliui nukritus ant kieto pagrindo. Sumontavus tokį guolį, jo signalą naudojančios sistemos neveiks, o visa kaltė teks mechanikui. Taip pat pažymėtina, kad transporto priemonės kompiuteriui prieš guolio keitimą užsiregistravus rato sukimosi jutiklio gedimą, po remonto tokią klaidą reikia pašalinti iš kompiuterio atminties naudojant atitinkamą testerį. Jeigu tokios galimybės nėra, bandomojo važiavimo metu, nuvažiavus nedidelį atstumą, lemputės turi išsijungti. Atskiros sistemos veiks tinkamai, tačiau jų tvarkyklių atmintyje liks įrašyta informacija, kad buvo toks gedimas.

    • Montavimo klaidos – srieginių jungčių priveržimas netinkamu sukimo momentu, netinkamas laisvumo sureguliavimas (jeigu reikia), netinkamų įrankių naudojimas arba guolio išėmimas naudojant per didelę jėgą. „Montuojant negalima apkrovomis veikti guolio riedėjimo elementų ir paviršių. Kadangi reikia naudoti specialius įrankius, ši klaida dažnai padaroma montuojant antrosios kartos stebules ir 2.1 tipo stebules“, – sako Tomasz Ochman.

     

    • Dažnai pasitaikanti klaida yra vario tepalo naudojimas, jis nesudaro galimybės ratlankiui tinkamai priglusti prie stebulės ir sukelia mikrovirpesius, pagreitinančius guolio susidėvėjimą. Dėl skirtingų vario ir plieno elektros potencialų vietose, kuriose buvo panaudotas vario tepalas, pasirei škia elektrolizės korozija.

    Išvardytos eksploatacijos klaidos vairuotojų dažnai nėra siejamos su vėlesniu guolio sugadinimu. Dažniausiai gedimo požymiai pasireiškia ne iš karto. Garsiai veikiančio guolio problema gali pasireikšti tik po keleto tūkstančių kilometrų. Taip yra dėl specifinio pažeidimo susidarymo būdo. Smūgis ratu sukelia nedideles, dažnai mikroskopines guolio riedėjimo paviršiaus arba riedėjimo elementų deformacijas. Toje vietoje nepatenka tepalas ir prasideda lėtas guolio medžiagos naikinimas. Nuvažiuojant vis didesnį atstumą ir pasireiškiant vis didesniems guolio medžiagos nuostoliams, jo veikimas tampa vis garsesnis. Pabaiga visada tokia pati – reikia keisti guolį.

  • Nepamirškite nurodyti savo automobilio Markę, modelį, pagaminimo metus, darbinį tūrį ir galingumą.