Kuo skiriasi pilnas automatinės dėžės tepalo keitimas, nuo automatinės dėžės tepalo keitimo. Kuomet atliekamas automatinės dėžės tepalo keitimas - kai tepalas keičiamas tik dalinai, kitaip vadinamas dalinis automatinės dėžės tepalo keitimas:
Ilgą laiką dirbant automatinėms pavarų dėžėms, pavarų dėžėje atsiranda daug smulkių metalo ir frikcinių medžiagų drožlių kurios sukernta į pavarų dėžės vidų. Labai smulkios metalo drožlės nėra sulaikomos pavarų dėžės filtro. Toliau dirbant automatinei pavarų dėžei tos smulkios drožlės pradeda dalyvauti pavarų dėžės tepimo sistemoje, dėl ko dar labiau pradeda dilti pavarų dėžė. Norint sustabdyti šį dilimą būtina automatinėms pavarų dėžėms atlikti pilną automatinių pavarų dėžių tepalo keitimą.
Atliekant paprastą dėžės tepalo keitimą keičiant tik dalį seno tepalo į seno tepalo likutį pripilama dalis šviežio tepalo. Tokiu keitimo būdu yra praskiedžiama ęsamų drožlių koncentracija tuo santykiu kiek buvo pašalinta seno tepalo. Gan dažnai pasitaiko, kad po tokio tepalo keitimo pradeda jaustis nesklandųs pavarų perjungimai ir kiti erzinantys dalykai.
Keitimo specifika, naudojama įranga, keitimo nauda:
Atliekant pilną automatinių pavarų dėžių tepalo keitimą yra naudojama tam skirta specializuota įranga. Šios įrangos išskirtinumas yra tai, kad ji turi specialų tam sukurtą hidraulinį siurblį kuris automatinės dėžės tepalo keitimo metu į automatinę pavarų dėžę gražina tokį kiekį šviežio tepalo kiek išpumpavo seno. Tokių būdų veikianti sistema, neleidžia į pavarų dėžę papulti orui, bei optimaliai suderina keičiamo ir pašalinamo tepalo srautus. Tepalo keitimas atliekamas vizualiniu būdų. Tepalas į sistema pompuojamas tol kol pradeda iš pavarų dėžės tekėti tepalas tokios pat spalvos kaip ir paduodamas.
Dėl nekeisto tepalo pavarų dėžėje pirmiausiai nukenčia hidraulinis valdymo blokas. Hidraulinis valdymo blokas automatinėje pavarų dėžėje yra atsakingas už sklandų pavarų perjungimą. Hidraulinis blokas yra pati brangiausia pavarų dėžės dalis.
Kad apsaugotį šį pautomatinės pavarų dėžės elementą užtenka laiku keisti tepalus.
Tepalų keitimo intervalų rekomendacijos:
Tačiau norime pastebėti visiuomet yra tam tikrų išimčių. Šie keitimo intervalai yra tik rekomendacinio pobūdžio.
Klausimas kurį iš šių dviejų automobilio mazgų išlaikyti yra brangiau, kaip tai apsiskaičiuoti.
Variklio išlaikymo kaštų skaičiavimas:
VRT - variklio viso tepalo kiekio kaina
VOF - variklio oro filtro kaina
VKF - variklio kuro filtro kaina
VRTD - variklio tepalo keitimo kaina
VOFD - variklio oro filtro kaina
VKFD - variklio kuro filtro keitimo kaina
VTKI - Variklio tepalo keitimo intervalas (dažniausiai 10 000 km)
Kaip žinome nuo pavarų dėžės tipo priklauso kas kiek laiko pavarų dėžėje keičiame tepalą dažniausiai pasitaikantis variantas(60 000km), jei keičiate kitokiu intervalu atitinkama naudokite savo skaičių.
Tokiu atveju VTKI = 6
Kol vieną kartą tepalą pakeisime pavarų dėžėje per tą patį laiką variklyje pakeisime 6 kartus. Įstatome i formulę savo skaičius kokius turime ir apsikaičiuojam variklio išlaikymo kaštus.
Variklio išlaikymas = (VRT + VOF + VKF + VRTD + VOFD + VKFD ) * VTKI
Gera žinia yra ta, kad pavarų dėžės išlaikymo kaštai, dažnu atveju gaunami kartais mažesni už variklio išlaikymo kaštus.
Pradedant tepalo keitimą pirmiausiai išleidžiamas iš karterio tepalas ir nuimamas automatinės pavarų dėžės karteris.
Leidžiant tepalą atkreipiamas dėmesys į tepalo spalvos pakitimą ir ar tepale matomos metalo šiukšlės
Nuėmus karterį atliekamas karterio valymas plovimas nuo metalo apnašų ruošiami valomi karterio kraštai
plaunama karterio vidinė dalis.
Apžiūrime karteryje ęsantį magnetą nuvalome jį nuo metalo atliekų. Pagal tai kiek randame prie šio magneto prilipusio metalo galime spręsti kiek stipriai susidėvėjo pavarų dėžė nuo paskutinio buvusio tepalo keitimo
Montuojame naują tepalo filtrą. Patikriname ar jis tinkamai įstatytas į vietą, ar visi sandarinimo žiedai yra tose vietose kuriose ir turi būti.
Ant karterio tepamas hermetikas. Gan dažnai naudojamas hermetikas, o ne tarpinė. Klausimas kodėl?
Todėl kad kaistant šąlant pavarų dėžei kraiposi metalas, nereta atvejis kaip automobilis su karteriu yra trenkęsis į kokią kliūtį ir karteris dėl išvardintų ir panašių priežasčių yra deformuotas. Dėl karterio deformacijos uždėti naujos tarpinės taip, kad pro ją neprasiskverbtų tepalas dažniausiai būna sudėtinga.
Prisukamas karteris patikrinama karterio varžtų užveržimo jėga dinamometriniu raktu.
Prijungtas tepalo keitimo - plovimo įrenginys prie automobilio. Pasiruošta automatinės dėžės pilno tepalo keitimo procedūrai
Tepalo keitimo metu bus jungiami cirkuliaciniai siurbliai, užvedamas automobilio variklis ir atliekamas tepalo keitimas.
Po pilno tepalo keitimo procedūros dar kartą patikrinamas alyvos lygis.
Auto Serviso kontaktiniai duomenys.
Kalvarijos g. 11, Kauno, Kauno Apskritis, Lithuania, LT-46346
info@auksciausiapavara.lt
+37061020024
2 comments
Čia galite užduoti jums rūpimą klausimą
Pateikti Atšaukti